Na 12 jaar bij een Amerikaanse investeringsbank te hebben gewerkt, lonkte voor Geeske König-Bax een prachtige uitdaging bij gemeente Breda. “Het leren, ontmoeten en ontdekken is volop aanwezig in mijn werk als klantmanager Bbz … en wat geniet ik ervan!”
Nieuwe uitdaging
Geeske König- Bax werkt nu sinds 2 jaar bij gemeente Breda. Na een dynamische studententijd, van internationale bedrijfskunde naar Spaanse hotelschool en van interculturele communicatie naar Zuid- Afrikaanse geletterdheid, begon haar carrière bij een Amerikaanse investeringsbank. “Wat heb ik daar veel geleerd en ontdekt, maar toen de kans bij gemeente Breda op mijn pad kwam hoefde ik daar niet lang over na te denken. Het was tijd voor een nieuwe, sociale en maatschappelijkere uitdaging!, vertelt Geeske.
Leergierige spons
Als klantmanager Bbz ondersteunt de enthousiaste Geeske nu zowel startende als gevestigde ondernemers die een aanvraag indienen voor financiële ondersteuning. De aanvragen zijn divers en variëren van een uitkering levensonderhoud tot een krediet om schulden te saneren. Naast enthousiast is Geeske ook leergierigheid, een tikkeltje nieuwsgierig en soms, zoals ze zelf zegt, wat eigenwijs. In haar nieuwe omgeving komen al deze eigenschappen goed van pas en leert ze volop van haar nieuwe collega’s, klanten, situaties, wetgeving en systemen.
Geeske vertelt dat ze binnen de Bbz vaak met gelijkgestemden aan tafel zit als het gaat om enthousiasme, kansen en oplossingen. “Maar ook op gebied van eigenwijsheid en dat maakt het soms lastig!”, aldus Geeske. Naast haar hoofdtaken als klantmanager, geniet Geeske ook van haar nevenactiviteiten in het Onboardingproject en het Waarborgfonds. “Ik ben een spons en in deze nieuwe omgeving moet ik er voor waken de aandacht goed bij mijn hoofdtaken te houden”.
Gripvol denkt mee
Aan de start van haar nieuwe carrière kwam Geeske al snel Arjen en Rutger tegen. “ Gripvol ondersteunt onze afdeling met de adviestool en Arjen en Rutger denken mee bij specifieke vraagstukken, zo is op verzoek van Geeske de branche voor hedendaagse content- creators uitgewerkt in de adviestool.” Geeske ervaart de samenwerking als heel prettig. “Ze zijn toegankelijk, professioneel, duidelijk, bereikbaar en open voor mijn leergierigheid en eigenwijsheid”. Geeske sluit lachend af: “Én… door hen kwam ik tijdens de Klantendag op de heilige grond van onze voetbalhelden… elk voordeel heb zijn voordeel!”.