Het kabinet is op 1 oktober gestopt met de coronasteun. Hiervoor in de plaats kunnen ondernemers een beroep doen op de Bbz-regeling. Centric en Gripvol ontwikkelden hiervoor een speciale ‘e-Dienst aanvragen Bbz’. Via deze dienst kunnen ondernemers hun aanvraag digitaal indienen. Goed om te weten is dat wij ook koppelingen kunnen realiseren met andere leveranciers!
Het digitaal indienen biedt veel voordelen. Dat ervaren ook Senzer, arbeidsmarktregio Helmond-De Peel, Bureau Zelfstandigen Fryslân (BZF), Regionaal Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSDKRH) en Ferm Werk. Allen maken zij sinds 1 oktober al gebruik van de e-dienst.
De voordelen van de ‘e-dienst aanvragen Bbz’ op een rij:
- Ondernemers kunnen 24/7, waar ze ook zijn en vanaf elk apparaat hun aanvraag indienen;
- Ondernemers hebben sneller duidelijkheid
- Gemeenten besparen geld, omdat de inschakeling van externe adviesbureaus voor de kredietbeoordeling beperkt wordt;
- Gemeenten besparen veel tijd en daarmee geld omdat ondernemers de informatie zelf verzamelen en invullen
- Er is sprake van een consistente en objectieve besluitvorming omdat iedere aanvraag op dezelfde manier wordt behandeld.
Meer weten?
Klik hier als je meer wilt weten over de e-dienst? Of volg deze online demo van de ‘e-Dienst aanvragen Bbz’. Wil je liever een presentatie via teams of op locatie? Zoek dan even contact met ons via 085 – 00 44 304 of info@gripvol.nl. Ook op onze website vind je meer informatie.